Solo Goodiebag-app

24913 2cf74 original
Sendt inn av
TRY
Kunde
Ringnes AS
Medieplassering
01.03.2015
I 2015 fikk Solo nytt design, og nytt Solo-stæsj. Oppgaven var å utnytte målgruppens etterspørsel etter dette til å skaffe Solo oppmerksomhet. I filmer på TV og nett ble Solo-fans oppfordret til å laste ned en Solo-appen. Denne gjorde det mulig å vinne stæsjet når man så Soloreklame med appen aktivert. Interessen for den digitale jakten på Solo-stæsj eksploderte raskt. I senter for det hele stod Solo sine SOMe-kanaler(Facebook/Instagram/Snapchat). Som en konsekvens av at Solo-fans forlangte det ble ukentlig medieplaner for hvor og når Solo-reklame skulle vises lagt ut på Facebook. Brukere som vant og delte bilder av stæsjet, var automatisk med i trekningen av neste måneds premie. På denne måten fikk vi vist at det var mange som vant, noe som holdt interessen og ikke minst håpet oppe blant appens mange ivrige brukere. I tillegg kunne brukere prøve stæsj i appens prøverom, dele selfies på Instagram og på den måten være med i ukentlige trekninger. Fra prøverommet ble det spredt så mange bilder at 30% av målgruppen fikk med seg kampanjen på Instagram Vi oppfordrer juryen til å laste ned appen.”Solo Goodiebag” i App store/ Google Play og bruk appen på en av disse. 1. https://www.youtube.com/watch?v=MzQy-bCPVD4 2. https://www.youtube.com/watch?v=960zvbKvz8w

Bidragsytere

  • Mette Waaberg
    Producer
  • Marius Nettum
    Webutvikling
  • Sebastian Rasch
    Webdesign
  • Eivind Moe
    Konsulent
  • Thomas Bråten
    Grafisk Design
  • Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Cecilie Thue
    Prosjektleder
  • Kristoffer Carlin
    Regissør
  • Torkild Jarnholt
    Tekstforfatter
  • Pravda
    Produksjonsbyrå
  • Linda Tiller
    Prosjektleder