Solo Goodiebag-app

24925 f6e89 original
Sendt inn av
TRY
Kunde
Ringnes AS
Medieplassering
01.03.2015
160 000 mennesker lastet ned årets Solo-app. Dette var nemlig den eneste måten man kunne skaffe seg Solos ekstremt populære stæsj. Appen fungerte som et Nav til alle Solos aktiviteter igjennom året. Den kunne nemlig kjenne igjen skjulte lydkoder gjemt i all Solos kommunikasjon, enten det var TV-reklame, Snapchat, Facebook, video-blogger, spillelister på Spotify, bannere eller live-eventer som Holmenkollsøndagen. Appen kjente igjen lydkoden hver gang en bruker var i nærheten av en Solo-aktivitet, slik at man var med i trekningen av solo-stæsj der og da. Og jo flere lydscanninger en bruker gjorde, jo større var sjansen for å vinne stæsj. Brukere som ikke vant stæsj, fikk 1 $olodollar for hvert forsøk. Og med 10 $olodollar fikk man gratis Solo. Kampanjen gikk i et nøtteskall ut på at brukere skulle oppsøke Solo-reklame med appen. Brukerne fikk muligheten til å vinne Solo-stæsj, og Solo oppnådde det de ønsket seg – oppmerksomhet ved at målgruppen snudde hver stein i medielandskapet for å finne Solo-reklame. Dette førte igjen til at Solo fikk sitt beste salgsår siden 90-tallet. Vi oppfordrer juryen til å laste ned appen.”Solo Goodiebag” i App store/ Google Play og bruk appen på en av disse. 1. https://www.youtube.com/watch?v=MzQy-bCPVD4 2. https://www.youtube.com/watch?v=960zvbKvz8w

Bidragsytere

  • Mette Waaberg
    Producer
  • Marius Nettum
    Webutvikling
  • Sebastian Rasch
    Webdesign
  • Eivind Moe
    Konsulent
  • Thomas Bråten
    Grafisk Design
  • Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Cecilie Thue
    Prosjektleder
  • Kristoffer Carlin
    Regissør
  • Torkild Jarnholt
    Tekstforfatter
  • Pravda
    Produksjonsbyrå
  • Linda Tiller
    Prosjektleder