Søndagsåpne garasjer

Sendt inn av
Aldente Reklamebyrå
Kunde
Stavanger kommune
Medieplassering
Plakater i byen, jcdecaux, annonsering nett og papir i dagspressen. Presse.
Stavanger kommune ville gjerne invitere innbyggerne til å arrangere garasjesalg en aprilsøndag. Oppgaven ble å engasjere: Få nok mennesker til å gidde å arrangere garasjesalg, og resten til å faktisk besøke utsalgene. Vi skapte et uttrykk som fortalte om utsalg, lavterskel og moro. Og så pepret vi byen med budskapet om at du burde bli med. En morgen en måned før selve dagen møtte kommunens renovasjonssjef pressen bak et bord fullt av lopper. Sentralt plassert i en av kommunens garasjer midt i sentrum. Samtidig ble plakatene hengt opp. Et par dager senere kom også JCDecaux-ene på plass. Det hjemmelagde uttrykket og ukommersielle budskapet var uvant å se på boards. Avsenderen, Stavanger kommune, var uvant å møte på trafostasjoner og plakatvegger. Til sammen ble det en svært synlig snakkis som absolutt engasjerte. På www.åpengarasje.no kunne man registrere salget sitt på et kart, eller plukke seg ut salg man ville besøke. Både siden og ens eget utsalg kunne enkelt deles på facebook. På nettsiden var den tekniske løsningen allerede gitt. Oppgaven vår ble å skape en side som ga nok informasjon og fungerte som kart over salgene. Målet var 100-150 utsalgssteder. Resultatet ble 241 utsalg, kjempestemning og ny garasjesalgsdag i 2014.

Bidragsytere

  • Linda Folkvord Johansen
    Art Director
  • Linda Gudmestad
    Tekstforfatter
  • Kristin Koll Svensen
    Art Director
  • Linda Folkvord Johansen
    Grafisk Design
  • Åse S.Line
    Prosjektleder
  • NeoLab
    Webutvikling