SØTT, SALT & SPRØTT

Sendt inn av
Los & Co
Kunde
Nugatti
Medieplassering
Facebook, Instagram og Snapchat
Nugatti lanserte i 2018 en ny smak – SØTT, SALT & SPRØTT. Kjerneideen for denne kampanjen er basert på innsikt om hva målgruppen vår, personer mellom 15-30 år, best liker å se på, og dele med hverandre på sosiale medier. Eksempler på dette er videoer av den legendariske Saltbae-kokken, expanding brain memes, cats-in-space og reversed explotions. Ett både søtt, salt og sprøtt univers- akkurat som smaken selv. Resultatene, 5 millioner visninger og over 500 000 reactions, viser at vi virkelig har truffet målgruppen med denne løsningen. Vi har laget innhold til både Facebook, Instagram og Snapchat – men tatt ut konseptet på forskjellige måter i de ulike kanalene. Facebook har blitt brukt til å vise hovedfilmen og bildeposter. På instagram har vi hatt stor suksess med enklere giffer, og til Snapchat har vi laget en interaktiv linse, hvor målgruppen selv kan få leke seg i Nugatti universet med ingredienser og laserstråler.

Bidragsytere

  • Eva Reppen
    Annet (må beskrives)
  • Ellen M. Fougner
    Konsulent
  • Ole Magnus Saxegård
    Produksjonsbyrå
  • Jakob Thommessen
    Produksjonsbyrå
  • Camilla Aasum
    Ansvarlig hos kunde
  • Ole Martin Holtberget
    Ansvarlig hos kunde