Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Etter mange års dvale skulle SpareBank 1 igjen heve stemmen, men denne gangen mot noen de aldri før hadde brynt seg på: De små og mellomstore bedriftene. Undersøkelser viste at SpareBank 1 allerede hadde mye av det de etterspurte, nå handlet det "bare" om å begynne å prate om det.<br /><br />Med troen på at små og mellomstore bedrifter drives av helt vanlige folk, hadde vi også troen på at de blir påvirket som helt vanlige folk. Med en løfte/bevis-kombinasjon og stadig justering av uttakene, utviklet vi et bredt spekter av materiell; fra det overordnede budskapet nasjonalt, til bankenes behov for lokal skreddersøm. Og istedenfor å tenke smalt, rasjonelt og taktisk, som b2b-kampanjer flest, gikk vi bredt og med en langsiktig, merkevarebyggende plan.<br /><br />I starten var alle innforstått med å ha is i magen. Banksektoren er seig materie; også bedrifter bytter sjelden bank. Men, da SpareBank 1-bankene ganske tidlig meldte om økte trafikk-, besøks-, og salgstall, skjønte vi at effektene vi på sikt hadde håpt (og trodd) på, begynte å vise seg. Og da vi fikk dokumentert den økte markedsandelen, samlet alle tall og grafer, og analysert sammenhengene, ble vi trygge på at markedsarbeidet har bidratt til denne veksten.