Språkskole

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Norwegian
Medieplassering
Kjøpesenteret i Bodø
Utfordringen: Øke kunnskap og kjennskap til Bodø`s første internasjonale reiserute til Gran Canaria, Skape lokal preferanse. Løsning: På en innsiktsfull og lokal måte, rotfestet i lokalpatriotisme og frodig og folkelig humor, lanserte Norwegian en egen språkskole for Bodøværinger i forkant av reiseperioden. På en karismatisk og sjarmerende måte så tok Norwegians egen språklærer Bodø med storm. Norwegian Crew satte Bodø sentrum på hodet og farget byen rød ved å dele ut egne lokaltilpassede lommeparlører, samt flyere med reisetilbudet og tilbud om å delta på språkskolen. Resultat: Alle seter ble solgt ut på rekordtid, på under en uke. Aktiviteten skapte ellers stor involvering i Bodø. Mer en 1.500 lommeparlører og 2.000 flyere ble delt ut. Eventet fikk mye lokal medieomtale og gikk som en farsott i sosiale medier i lokalområdet.

Bidragsytere

  • Caroline Werring Otnes
    Byråproducer
  • Ellen Sørnes Hilleren
    Prosjektleder
  • Rune Roalsvig
    Konsulent
  • Christian Lauritzen
    AD-assistent
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Rocket Factory
    Produksjonsbyrå
  • Kaia Furumo
    Ansvarlig hos kunde
  • Eirik Stensrud
    Art Director
  • Simen Fornes
    Scenograf