Spre glede – landet rundt

Sendt inn av
Oktan Orangeriet
Kunde
Norsk Tipping – Extra
Medieplassering
Facebook sponset innlegg + TV-trekning på NRK 1
Extra er det eneste spillet fra Norsk Tipping der overskuddet går til helseformål. Dette var ukjent for de fleste spillerne, og vi fikk i oppgave å styrke koblingen mellom spillet og overskuddsmottakerne. Markedsbudsjettet var allerede knyttet opp i planlagte kampanjer og informasjonsarbeid, så vi måtte tenke annerledes. En av de store endringene for Extra i 2014 var i TV-trekningen – med nytt sendetidspunkt og lenger sendetid. Med lenger sendetid kommer behov for innhold, noe vi så som en gyllen mulighet til å løse VÅR problemstilling! Løsningen vår ble derfor å lage “Spre Glede – landet rundt”. Et TV-konsept skreddersydd for TV-trekningen. Ideen bak TV-serien var å reise landet rundt for å møte de personene, gruppene eller foreningene som hadde fått livene sine forbedret av overskuddsmidlene. For å engasjere målgruppen på Facebook kjøpte vi en utslitt campingvogn og ba om hjelp til å pusse den opp til å bli Norges koseligste omreisende studio. Når oppussingen var ferdig, reiste vi landet rundt og laget 15 korte dokumentarer om overskuddsmottakere. Campingvognen skapte mye oppmerksomhet og synlighet på veien og stoppestedene, hvor vi i tillegg serverte kaffe og vafler til nysgjerrige i nærområdet.

Bidragsytere

  • Ellisiv Skogmo
    Art Director
  • Thomas Teige
    Tekstforfatter
  • Conny Breivik
    Prosjektleder
  • Tom-Asle Flatholm
    Art Director
  • Fabelaktiv
    Produksjonsbyrå
  • Oktan Orangeriet
    Reklamebyrå
  • Pål Bratås
    Annet (må beskrives)
  • Rune Sæterstøl
    Regissør
  • Arild Halvorsen
    Producer