Stå opp for Norge

Sendt inn av
Hyper
Kunde
RiksTV
Medieplassering
Publisert på YouTube m. spons
Tidsforskjellen mellom Norge og Pyeongchang er på åtte timer. Det innebærer dermed at OL-sendingene begynte midt på natta i verdens største vintersportsnasjon. Som RiksTV-kunde kunne man følge sendingene på mobil, nettbrett, laptop og TV. I ukene før OL kunne sportsinteresserte i hele landet se historien om en nasjon som kommer sammen i nattemørket. Om alle som står opp – for Norge. Reklamefilmen ble skutt på årets tre mørkeste dager i Tromsø, er på sitt lengste 1 minutt og 45 sekunder. Langversjonen ble senere klippet ned i 60, 45, 15 og 6-sekunders versjoner. Den ene av de to lysinstallasjonene som ble laget til filmen pryder coveret på dePresno-singelen «Det Lysner», som ble skrevet og produsert spesielt til filmen.

Bidragsytere

  • HYPER
    Reklamebyrå
  • Bacon OSL
    Produksjonsbyrå