Stæjl

49493 963c5 original
Sendt inn av
Per Høj
Kunde
Stæjl
Medieplassering
Vinmonopolet
Briefen var å lage et brand og en visuell identitet samt pakningsdesign for en eplebrennevin. Etiketten på flasken ble trykket med silketrykk og vi brukte rasterpunkter for å lage graderinger av de 4 fargene vi hadde i palletten. Ideen med silketrykk var at vi kunne spille på det negative rommet og utnytte bakgrunnen inni flasken og leke oss med de forskjellige lagene. På denne måten kan man stadig oppdage nye detaljer ved flasken og den ser aldri helt lik ut fra forskjellige vinkler. Dette gjorde at vi kunne ha lys tone på innsiden av flasken slik at logoen og de mørke elementene kom godt frem selv om baksiden var mørk. Vi valgte å ha en sealer av praktiske grunner og for å binde sammen hele produktet. Fargene gjør at produktet "popper" på hyllen.

Bidragsytere

  • Ellinor Larson
    Annet (må beskrives)
  • Eiliv Gunleiksrud
    Grafisk Design
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Øyvind Waage
    Tekstforfatter