Statoil 2030

Sendt inn av
TRY
Kunde
Statoil
Statoil slet med omdømmet som et utdatert selskap og spesielt de unge satt spørsmålstegn ved hvordan Statoil skulle omstille seg i det grønne skiftet. Utfordringen var klar: Mindre tåkeprat og flere bevis. TRYs løsning ble en tidslinje med konkrete prosjekter og planer fram mot år 2030. Nettsiden har blitt et viktig verktøy internt i Statoil, i B2B, samt i møte med politikere og opinionsledere, og viser at kommunikasjon og det man snakker om, kan påvirke måten et selskap opererer på. Kampanjen rundt nettsiden skapte debatt, og ble blant annet omtalt av Rasmus Hansson og endte i debatt på Dagsnytt 18, hvor Statoil var representert for å redegjøre for kampanjen.

Bidragsytere

  • Morten Holthe Hanssen
    Filmfotograf
  • Dennis Magnus-Andresen
    Grafisk Design
  • Erikha Harket
    Konsulent
  • Thomas Lein
    Webutvikling
  • Henrik Øinæs Habberstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Jan Kristian Haavi
    Webdesign
  • Vilje Mohn
    Prosjektleder
  • Mona Løkke
    Prosjektleder
  • Marius Nettum
    Webutvikling
  • Annette Werner
    Annet (må beskrives)
  • Johanne Lund
    Producer
  • APT
    Produksjonsbyrå
  • Kyrill Dementiev
    Filmfotograf
  • Frode Alver Nilsen
    Konsulent
  • Øystein Lühr-Sæthre
    Filmfotograf
  • Susanne Hovda
    Tekstforfatter
  • Nils Wogsted
    Annet (må beskrives)
  • Marius Aasen
    Art Director
  • Linda Tillier
    Annet (må beskrives)
  • Sven Jensen
    Konsulent
  • Jeppe Gjesti
    Grafisk Design
  • Cato Gjertsen
    Tekstforfatter
  • Robin Idland Krüger
    Konsulent
  • Jørgen Gulvik
    Tekstforfatter