Stemmer verdt å lytte til

Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
ice
Medieplassering
VGTV, IGTV, FB, Snap ads + div online video-flater
2019 var året der de unges røster var høyere og sterkere enn på lenge. Thunberg har manet frem i klimakampen, Emma Ellingsen har satt kjønnsidentitet på agendaen og Sumaya Jirde Ali har tatt et oppgjør mot rasistiske holdninger. Vi har en ungdomsgenerasjon som nå mener mer, er mer individualistiske enn noensinne og de bruker mobilen til å få ut budskapene sine. Dessverre får disse unge røstene pent beskjed om å «work on their anger management» (Trump, 2019), blir kalt for ekstremister (Lurås, 2019), eller avfeid på grunn av alder. ice skulle lansere sitt nye abonnement til de under 24 år i 2019. Et abonnement med langt mer data enn konkurrentene, til en langt lavere pris. For med 10GB data kan de unge bruke mobilen til å spre sine tidvis polariserende meninger enda mer. Så til lanseringen av ice ung ga vi mikrofonen til de unge, og lot lanseringskampanjen være megafonen til stemmer verdt å lytte til. Noe som passer godt med ice sitt overordnede konsept «Heldigvis er vi forskjellige». Kampanjen besto av 79 filmer skreddersydd til målgruppen på sosiale medier.

Bidragsytere

  • Thomas Larsen Eltvik
    Tekstforfatter
  • Torstein Søreide Skogedal
    Art Director
  • Frank Nystuen
    Kreativ leder
  • Thomas Olsson
    Konsulent
  • Jonathan Thoresen
    Prosjektleder
  • Kathrine Hovden
    Prosjektleder
  • Oda Svendsen
    Grafisk Design
  • Morten Vikanes
    Klipp
  • Joi Kjartansson
    Fotograf
  • Kristian Engelsen
    Filmfotograf
  • Emma Thorén
    Byråproducer
  • Fredrik Omre
    Tekstforfatter
  • Joachim Bjørndahl
    Art Director
  • William Blofeldt
    Klipp
  • Marion Fransrud
    Casting