Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Tiårets mestvinnende kampanje for McDonald’s var også tidenes mest effektive for dem.
I 2018 vokste Burger King forbi McDonald’s i antall restauranter, og markedsandelene gikk feil vei. Derfor måtte vi begynne å snakke mer om det folk bryr seg om, og mindre enn hva McDonald’s bryr seg om (burgere). Her fant vi ut at mange bryr seg om at de er en stor arbeidsplass for unge.
En god sådan, også. Selv om mange ser på det som selve definisjonen på en dårlig karrierevei å flippe burgere på Mækkern.
Dette ledet oss til «Stjel våre ansatte». Kampanjen der vi oppfordret andre arbeidsgivere å stjele de som jobber på McDonald’s – på alle tenkelige flater.
Som følge av Stjel våre ansatte oppfatter 24% flere McDonalds som en god arbeidsplass. 30% flere mener McDonald’s forandrer seg til det bedre og 38% flere er enig i at å jobbe på McDonald’s gir god karriereutvikling. I tillegg ser vi en tydelig langsiktig merkevareeffekt etter å ha kjørt kampanjen i pulser gjennom 2020 der 19% flere ser på McDonalds som en god arbeidsplass sammenliknet med 2019.
Mens Perceptor målte kampanjen topp 10 gjennom tidene på tvers av alle kategorier og kunder på både rasjonelle og emosjonelle målinger.
Dessuten snudde vi forspranget til BK og økte markedsandeler og besøksintensjon (+34%) selv om de fortsatte å bygge nye restauranter.