Stolleken

Sendt inn av
Ole Hallvard Kveseth
Kunde
Ikea
Medalje
Gullblyanten 2012
Diplom, Elevarbeider - Reklame
Vi arrangerte verdens størrste interaktive stollek. Første møte med konkurransen var printmedier og forsiden på ikea.no med link til kampanjesiden. Konkurransen var enkel: Finn din favorittstol på ikea.no, og ta den med til konkurransen. Fra kampanjestart hadde man et døgn til å melde seg på før konkurransen startet. Dagen etter som meldt kl. 10:00 begynte leken. Et tilfeldig valgt tidspunkt ca en time senere stoppet musikken for første gang. Alle deltakerne hadde mulighet til å “sette” seg ned på en stol, men det var kun 500 stoler tilgjenglig, så det var første man til stolene. Den første runden hadde deltakerne 20 minutter på seg før musikken startet igjen. Herfra stoppet musikken regelmessig og med kortere intervaller, i tillegg til at det ble stadig færre stoler. Tilslutt senere på kvelden satt kun én person igjen med den utvalgte stolen som ble valgt i starten og et gavekort på 25 000 kroner. Ni andre finalister fikk en valgfri stol, og ekstra premier.

Bidragsytere

  • Ole Hallvard Kveseth
    Art Director
  • Fredrik Omre
    Tekstforfatter