Stor & Sterk

Sendt inn av
Uniform
Kunde
Stor & Sterk AS
Medieplassering
2018
Prosjektbeskrivelse Utvikling av navn, visuell identitet og pakningsdesign for nytt barnematkonsept. Ferskfryst, økologisk barnemat skal bevare mer næring, og være fritt for tilsetningsstoffer. Bak konseptet står ernæringsterapeut Malin Bruset, som mener at ferdigmaten på markedet ikke er så sunn som det ofte hevdes. Produktene skal være lettvinte og fungere like godt på farten som hjemme. Uttrykket skulle først friste, og deretter opplyse – derfor var det ikke ønskelig med et klinisk eller helserelatert uttrykk. Formspråket skulle appellere til barn og samtidig være tiltalende for bevisste voksne. Konsept/ide/strategi Forbrukere (foreldre) av barnemat baserer seg lett på omtale fra andre foreldre. Det var derfor viktig med et navn som var lett å huske- og spre videre. Begrepet ”Stor & sterk” vekker nostalgiske minner fra egen barndom, og retter samtidig fokus på sunnhet og riktig ernæring. For å skille seg ut i kategorien og vise at dette er en nyhet, så ble det utviklet en serie med lekne og organiske mønstre. Vi tegnet i tillegg hovedingrediensene for hånd for å spille på lag med den hjemmelagde kvaliteten i produktet. Sammen med kraftpapir og naivistisk typografi ble uttrykket varmt, menneskelig og økologisk, derfor logo og overskrifter som assosieres med håndskrift, mens øvrig typografi er ren, troverdig og enkel. Fonten Fira inneholder ingen overflødige tillegg – akkurat som produktet.

Bidragsytere

  • Kiki Plesner
    Grafisk Design
  • Cathrine Pangopoulos
    Konsulent
  • Hege Mykkeltveit
    Kreativ leder
  • Malin Bruset
    Ansvarlig hos kunde
  • Lisa Westgaard
    Fotograf
  • Simen Wahlqvist
    Grafisk Design