Storbyens fristelser

Sendt inn av
Starcom
Kunde
Mercedes-Benz
Medieplassering
Publisert på Mercedes-Benz sin Facebook-side: https://www.facebook.com/MercedesNorge/videos/vb.137435822973598/960475774002928/?type=2&theater
For over 100 år siden var Shooting Brake-bilene konstruert for å frakte lag med jegere ut i skogen. I 2015 kom Mercedes-Benz (MB) med sin versjon - CLA Shooting Brake (CLASB). Også denne bilen var laget for jakt – men nå etter opplevelser i storbyen. MB har slitt med å få innpass i yngre målgrupper, men biltester viser at det ikke er noe galt med bilene. Det er oppfatningen vi må jobbe med. CLASB er designet for å åpne MB mot yngre mennesker med kulturell kapital og god økonomi Dermed lanserte vi ”Storbyens fristelser” for å bygge de riktige assosiasjonene til merket. Gjennom Facebook-segmentering rekrutterte vi 10 par til Oslo for å bli med på en annerledes storbyopplevelse der eksklusive overraskelser åpenbarte seg rundt hver sving. I hver sin CLASB fikk sjåførene omvisning i Emanuel Vigelands mausoleum, intimkonserter på toppen av Holmenkollbakken og på The Thief, ceviche på Aymara og middag på Ekebergrestauranten. Deltagerne brukte Facebook og Instagram til å dele opplevelser, og turen ble dokumentert av kamerateam i hver bil. 89 prosent av målgruppen (468 000) så filmen. Merkevareparametrene ”attraktivt design” (+ 12%), ”tidsriktig” (+10%) og ”førsteklasses kvalitet” (+10%) ble løftet betraktelig i den yngre målgruppen etter kampanjens slutt

Bidragsytere

  • Sindre Holme
    Kreativ leder
  • Endre Løvaas
    Prosjektleder
  • Jon Axel Nævestad
    Konsulent
  • Christoffer Nøkleby
    Ansvarlig hos kunde
  • Serge Maiquez
    Regissør
  • Chris André Eliassen
    Grafisk Design