Støttegruppa for B-mennesker

Sendt inn av
Naug & Venner AS
Kunde
Joh. Johannson Kaffe
Medieplassering
Facebook
ALI Kaffes pay off har ligget til grunn for merkevaren og det kreative uttaket siden 70-tallet: ”Den eneste kaffen som kurerer gruff”. Utfordringen vår var å nå en yngre målgruppe med et budskap vi tradisjonelt sett kjenner fra reklamefilm på lineær TV. B-mennesker lever et liv tilpasset A-menneskenes biologiske klokke og de drikker også mest kaffe. Vi lanserte derfor” Støttegruppa for B-mennesker” på Facebook. Støttegruppa ble lansert med to filmer som hadde løsningen på et kjent problem for mange B-mennesker. Disse to filmene ble i en kampanjeperiode på 4 uker sett av 1, 5 millioner unike Facebook-brukere. 53,2 % av disse visningene var organiske.

Bidragsytere

  • Silje Helene Fjeld
    Kreativ leder
  • Silje Helene Fjeld
    Tekstforfatter
  • Kariann Langeland
    Tekstforfatter
  • Naug & Venner
    Reklamebyrå
  • Martine Skjekkeland
    Art Director
  • Thorbjørn Naug
    Art Director
  • Lasse Breivold
    Prosjektleder
  • Roy Erik Hansen
    Konsulent
  • Ted Allergoth
    Ansvarlig hos kunde
  • Mona Elisabeth Arnesen
    Annet (må beskrives)
  • Vizeum
    Annet (må beskrives)
  • Standart
    Produksjonsbyrå
  • Erlend Ytreeide
    Annet (må beskrives)
  • Nora Gauslaa
    Annet (må beskrives)
  • Eskild Trulsen
    Annet (må beskrives)
  • Lars & Christopher
    Annet (må beskrives)
  • Linn Engen
    Annet (må beskrives)
  • Miriam Pedersen Eeg
    Annet (må beskrives)