Strammedagen

Sendt inn av
SMFB
Kunde
IKEA
Medieplassering
Facebook, PR, online film, stunt/event, egne kanaler
Medalje
Gullblyanten 2017
Diplom, PR
Fordi så å si alle annonsører deltar, har Black Friday løpt løpsk. Ingen vil risikere å miste den ekstra omsetningen, og resultatet er en masete kjøpefest, som nærmest hyller et tankeløst forbruk. Vi ville derfor demonstrere at IKEA ikke er redde for å gå mot strømmen. Å være en kommersiell aktør trenger ikke å bety at man vil selge folk ting de overhodet ikke trenger. Dette budskapet valgte vi å kommunisere gjennom å avlyse Black Friday for godt, og heller etablere Den Store Strammedagen. Under denne paraplyen, brukte vi kampanjeperioden til å oppfordre folk til å gi IKEA sine produkter lengre liv ved å utføre vedlikehold og reparasjoner.

Bidragsytere

  • Alexander Gjersøe
    Tekstforfatter
  • Cathrine Boije
    Ansvarlig hos kunde
  • Tobias Lien
    Ansvarlig hos kunde
  • Hans Magne Ekre
    Tekstforfatter
  • Mari Engen
    Prosjektleder
  • Pia Ølstad
    Art Director
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Linus Hjellström
    Art Director
  • Sveinung Arnestad
    Tekstforfatter
  • Ine Anett Ask
    Grafisk Design
  • Stir Animasjon
    Produksjonsbyrå
  • Hanne Danielsen
    Annet (må beskrives)
  • JCP Event
    Produksjonsbyrå
  • Anniken Dehli/ JCP Event
    Prosjektleder
  • Maria Oljemark
    Producer
  • Kristian Willanger
    Ansvarlig hos kunde