Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Våren 2021 eksploderte surdeigsinteressen i Norge. Da Coop begynte å bruke surdeig i sine premium Smak-brød omtrent samtidig, ønsket de å dele nyheten og få målgruppen, kvalitetsbevisste brødspisere, til å smake på det nye brødet.<br /><br />For å fortelle om surdeigsnyheten gjorde vi som alle andre surdeigsentusiaster – bare litt større. Vi lagde et gigantisk Norgesglass med surdeigstarter og plasserte det i et utstillingsvindu i Bogstadveien.<br /><br />For å holde surdeigskulturen i live ble starteren matet hver dag, av både kjendiskokker, surdeigseksperter og engasjerte hobbykokker fra kommentarfeltet på Coops Facebook-side.<br /><br />Surdeigen ble også live-streamet døgnet rundt på YouTube.<br /><br />De som ville kunne bestille sin egen “baby-starter”, hentet fra den store starteren, så de kunne bake sine egne surdeigsbrød. Eller så kunne de droppe bakingen og bestille nybakte surdeigsbrød fra Smak.