"Svigerfar"

Sendt inn av
MK Norway
Kunde
Tryg
Medieplassering
TV2, TvNorge
Forsikringsmarkedet i norge er generisk og oppleves som svært prisdrevet. Men innsiktsarbeidet vi gjorde viste at forbrukerene ofte ikke forstår forsikringsbransjens prissetting og heller gjør valgene sine basert på emosjonelle faktorer. Basert på dette skapte vi en kampanje som distanserte seg fra pris og fokuserte på Tryg's posisjon som trygghetsleverandør. Filmen er slice of life basert og viser en typisk familiesituasjon der følelsen av å være trygg (fordi man har riktig forsikring) gjør deg i stand til å ta det rette valget. Vi ser en far som bestemmer seg for å låne bort den trygge stasjonsvognen sin når han ser vraket som datterens kjæreste har tenkt å kjøre med på deres helgetur. Det handler om å være trygg.

Bidragsytere

  • Einar Rustad Nilssen
    Konsulent
  • Per Lund
    Art Director
  • Jon Hjørnevik
    Tekstforfatter
  • Torbjørn Lomelde
    Ansvarlig hos kunde
  • Christian Reinhard
    Konsulent
  • Nicolai Stahl
    Kreativ leder
  • Lisa Beith Fischer
    Prosjektleder
  • Hjaltelin Stahl
    Reklamebyrå
  • Jacob Marky
    Regissør