Swim for your life

Sendt inn av
TRY
Kunde
Norges Sjømatråd
Medieplassering
TV, online video, Sosiale Medier, Display
Til tross for at Norge er en fiskerinasjon, har fisk lenge blitt servert på uinspirerende og kjedelig vis. Fisk har blitt tilberedt som den alltid har blitt, kokt i salt vann, gjerne litt for lenge, og med enkelt tilbehør. Asketisk, smakløst og kjedelig. Undersøkelser viste at målgruppen forbandt fiskemiddager med de kjipeste av ukens middager; overkokt fisk, vasne poteter og slappe gulrøtter. Fisk ble spist av plikt, ikke lyst. Det siste tiåret har det skjedd mye på fiskefronten, men mange unge har ikke fått med seg at fisk faktisk kan nytes; fritert, med ketchup, chilli, soya, krydder eller urter. Fisk er ikke hva det en gang var. Budskapet kunne oppleves som en løs påstand (fisk er godt, altså!), så kommunikasjonen krevde en innpakning som både anerkjente problemet og viste løsningen. Resultatet ble et univers hvor vi får innblikk i fiskenes eget perspektiv på saken.

Bidragsytere

  • Helge Gjertveit
    Konsulent
  • Preben Moan
    Art Director
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Kristin Berg
    Prosjektleder
  • Marthe W Solli
    Grafisk Design
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • TRY
    Reklamebyrå
  • Charlotte Bergo
    Annet (må beskrives)
  • Vilde Dienso
    Webdesign
  • Ane Sakshaug
    Annet (må beskrives)
  • Motion Blur
    Produksjonsbyrå
  • Harald Zwart
    Regissør
  • Espen Horn
    Producer
  • Lars Joachim Grimstad
    Tekstforfatter
  • Egil Pay
    Art Director