Take Away Your Take Away - Follow the M

L Nvdkxgl TAYTA Print M 1 Magasin
L Nvdkxgl TAYTA Print M 1
L Nvdkxgl TAYTA Print M 2 Magasin
L Nvdkxgl TAYTA Print M 2
Sendt inn av
Nord DDB Oslo
Kunde
McDonald's
Take away emballasje er den tredje største årsaken til forsøpling i byer, og siden McDonald's er størst ønsket de å ta ansvar og gjøre noe med problemet. Med innsikt i at ikonisk emballasje blir til ikonisk søppel viste vi frem den styggeste siden av McDonald's for å skape oppmerksomhet og trigge interesse rundt problemet. Og den gyldene M-en viste frem den enkle løsningen på problemet. Denne modige ideen skapte umiddelbart oppmerksomhet, diskusjon og en bevissthet om at vi alle har et ansvar for å holde byene og naturen vår fri for søppel. Det å vise McDonald's fra sin styggeste side, oppnådde vakre resultater. Kampanjen ga oss 23 millioner fortjente visninger, over 11 000 nyhetsartikler og poster, 70 000 unike kundeengasjement og 200 % økning i antall følgere i sosiale medier. I tillegg opplevde McDonald's en rekordhøy endring på merkevare holdninger blant målgruppen. Og en god kreativ idé, for et godt formål, må deles: Take Away Your Take Away har nå blitt lansert i Sverige, på Malta og skal nå rulles ut i flere andre land.

Bidragsytere

  • Torstein Skogedal
    Kreatør
  • Thomas Eltvik
    Kreatør
  • André Gidoin
    Creative Director
  • Frank Nystuen
    Creative Director
  • Aleksander Hetland
    Rådgiver
  • Morten Vikanes
    Motion Designer
  • Emil Langbraaten
    Motion Designer
  • Thea Vangbæk
    Sosial media kreatør
  • Gro Marwold
    Prosjektleder
  • Julie Henriette Stenberg
    Prosjektleder
  • Mats Anderson
    Designer
  • Rune Gabrielsen
    Designer
  • Fredrik Brinchmann
    Designer
  • Vladimir Maric
    Utvikler
  • Kristian Jaran Engelsen
    DOP
  • Jói Kjartans
    Fotograf
  • WergelandApenes
    PR-byrå
  • OMD
    Mediebyrå
  • Mette Vonen
    Markedsdirektør
  • Mari Husby
    Senior markedssjef
  • Veronica Skagestad
    Kommunikasjonssjef
  • Hege Bergland Ebbestad
    Media manger