"Takk for oppmerksomheten": Hodeløs film

Sendt inn av
Los & Co
Kunde
Statens vegvesen
Medieplassering
TV, Web-TV, Facebook
1 av 3 trafikkulykker skjer på grunn av uoppmerksomhet. Målet for kampanjen "Takk for oppmerksomheten" er å bevisstgjøre folk om viktigheten av å være en oppmerksom sjåfør. Det er ikke bare mobil og sminking i speilet som kan ta oppmerksomheten din når du kjører. Forskning viser at også tankevirksomheten din kan være en farlig distraksjon. Det er derfor viktig å fortelle at man skal "ha hodet med seg". Denne filmen er en del av en større kampanje fra Statens vegvesen som setter fokus på det vanskelige temaet oppmerksomhet. At hodet er et annet sted i blant er høyst menneskelig, og det var viktig å finne en vinkling som ikke var anklagende. Samtidig handler det om å være tydelig på risikoen ved uoppmerksomhet.

Bidragsytere

  • Jan Cato Tangen
    Art Director
  • Carina Laurhammer
    Tekstforfatter
  • Christin Elvegård
    Konsulent
  • Christopher Dons
    Prosjektleder
  • Sigurd Skjefstad
    Annet (må beskrives)
  • Jon Martin Førland
    Annet (må beskrives)
  • Elisabeth Strand
    Grafisk Design
  • Rita Helen Aarvold, Bjarte Skaugset, Ida Bergene Kongsrud, Ingunn Finstad Haavi
    Ansvarlig hos kunde
  • Karl Nystøyl
    Tekstforfatter
  • Stefan Faldbakken, Heimlich
    Regissør
  • Knut Jensen, Heimlich
    Producer
  • Otto Thorbjørnsen, Stardust
    Annet (må beskrives)