Talegeneratoren

Sendt inn av
TRY
Kunde
djuice
Medieplassering
Ekstern nettside
Bakgrunn: I et klima der mange aktører snakket om å slå av mobilen, ville djuice vise hvem de var til for: såkalte mobile addicts. Innsikt: Mange unge kan ikke forestille seg et liv uten mobilen. Kampanjeidé: I kampanjen koblet vi denne innsikten til det velkjente fenomenet Pest eller Kolera, og kalte kampanjen Mobildilemma. Kampanjen ble tatt ut på mange ulike flater, og overalt ble publikum stilt overfor ulike dilemmaer; ”Hvis du måtte velge, ville du vært uten mobilen i to uker, eller ville du …” Løsning: Siden målgruppen vårt stort sett oppholder seg på mobilen, er det der vi kan nå dem. Vi lagde derfor nettside optimalisert for mobil. Talegeneratoren inviterte folk til å lage egne dilemmaer. Med tekst-til-tale-teknologi kunne folk endre dialogen i en forhåndsprodusert film, og umiddelbart se resultatet. Brukerne ble oppfordret til å dele resultatet på Facebook. Besøkende: 233.064 Filmer produsert: 150.734 Delt på Facebook: 11.185

Bidragsytere

  • Preben Moan
    Art Director
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Sven Jensen
    Konsulent
  • Silje Kjenseth-Wynter
    Prosjektleder
  • Mona Løkke
    Prosjektleder
  • Marius Nohr
    Webutvikling
  • Martin Klausen
    Webdesign
  • Victoria Karlsson
    Webdesign
  • Anders Stahlheim Øfsdahl
    Webutvikling
  • Linda Tillier
    Producer
  • Hanne Henriksen
    Annet (må beskrives)
  • Maja Ludvigsen
    Annet (må beskrives)
  • Martin Engh
    Regissør
  • Jakob Thommessen
    Producer
  • Jannecke Østvold
    Producer
  • Peder Jørgensen
    Lyd
  • Kjetil Røst Nilsen
    Producer
  • Justin Smith
    Annet (må beskrives)
  • Gary Cureton
    Annet (må beskrives)
  • Christine Henriksen Aanestad
    Ansvarlig hos kunde
  • Thomas Barre
    Ansvarlig hos kunde