Talegeneratoren

Sendt inn av
TRY
Kunde
djuice
Medieplassering
Ekstern nettside
Bakgrunn: I et klima der mange aktører snakket om å slå av mobilen, ville djuice vise hvem de var til for: såkalte mobile addicts. Innsikt: Mange unge kan ikke forestille seg et liv uten mobilen. Kampanjeidé: I kampanjen koblet vi denne innsikten til det velkjente fenomenet Pest eller Kolera, og kalte kampanjen Mobildilemma. Kampanjen ble tatt ut på mange ulike flater, og overalt ble publikum stilt overfor ulike dilemmaer; ”Hvis du måtte velge, ville du vært uten mobilen i to uker, eller ville du …” Løsning: Det er utfordrende å få folk til å dele ting på sosiale medier, med mindre det er noe de har laget selv. Derfor utviklet vi Talegeneratoren. Den inviterte folk til å lage egne dilemmaer. Med tekst-til-tale-teknologi kunne folk endre dialogen i en forhåndsprodusert film, og umiddelbart se resultatet. Brukerne ble oppfordret til å dele resultatet på Facebook. Besøkende: 233.064 Filmer produsert: 150.734 Delt på Facebook: 11.185

Bidragsytere

  • Jannecke Østvold
    Producer
  • Linda Tillier
    Producer
  • Preben Moan
    Art Director
  • Marius Nohr
    Webutvikling
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Martin Klausen
    Webdesign
  • Sven Jensen
    Konsulent
  • Kjetil Røst Nilsen
    Producer
  • Silje Kjenseth-Wynter
    Prosjektleder
  • Victoria Karlsson
    Webdesign
  • Mona Løkke
    Prosjektleder
  • Peder Jørgensen
    Lyd
  • Maja Ludvigsen
    Annet (må beskrives)
  • Anders Stahlheim Øfsdahl
    Webutvikling
  • Martin Engh
    Regissør
  • Justin Smith
    Annet (må beskrives)
  • Jakob Thommessen
    Producer
  • Hanne Henriksen
    Annet (må beskrives)
  • Gary Cureton
    Annet (må beskrives)
  • Christine Henriksen Aanestad
    Ansvarlig hos kunde
  • Thomas Barre
    Ansvarlig hos kunde