Talkmore - Eventyrlig effekt med nytt kommunikasjonskonsept

Sendt inn av
T/A POL AS
Kunde
Talkmore
Problemstilling: Telecomkategorien kan fremstå som både generisk og masete, alle prater om pris og gigabyte på en ganske lik måte og det er svært lite som differensierer aktørene. Som en liten aktør trengte Talkmore sin helt egne måte å snakke pris på, en måte som bare de kunne eie. Løsning: Vi ønsket å tydeliggjøre lavprisposisjonen og utnytte konkurransekraften i å være den eneste lavprisaktøren på Telenor-nettet. Verdiproposisjonen måtte formuleres så den ikke kunne bli forvekslet med de andre, men også på en måte som ble enkel å kommunisere. Derfor skapte vi et særegent kreativt univers ved å plassere mobilteknologi inn i et middelaldersk eventyrunivers. Dette oss muligheten til å dramatisere budskapene våre på en humoristisk og overraskende måte og samtidig få oppmerksomhet rundt budskapet: «Full Telenordekning – til Talkmorepriser». I tillegg ble grønnfargen som mange allerede assosierte med Talkmore brukt enda mer strategisk for å tydeliggjøre merkevaren både i merkevare- og taktisk kommunikasjon. Både logo og det visuelle uttrykket fikk en fornyelse, og verktøykassa fikk distinkte merkevareelementer som skulle skape en mer gjenkjennbar merkevare i ulike kampanjer og i ulike mediekanaler. Gjennom kommunikasjon i en egen liten verden der drager, troll og riddere på en underholdende måte leverer innsikter og fordeler om behov og bruk av mobiltelefoner, dekning og data, har Talkmore løftet alle viktige merkevareparametre og fått mange nye kunder.

Bidragsytere

  • Anders Arnoldsen Holm
    Kreatør
  • Thea Emanuelsen
    Kreatør
  • Pia Lystad
    Kreatør
  • Monika Augustsson
    Strategisk rådgiver
  • Silje Linge
    Prosjektleder
  • Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • Thomas Eklo Skaara
    Designer
  • Simon Karlsson
    Planner
  • Andreas Rustad
    Motion graphics
  • Andrea Engum
    Designer
  • Rut Solli
    Produsent
  • Håvard Byrkjeland
    Filmfotograf
  • John Andreas Andersen
    Filmfotograf
  • Madicken Langvad
    Postprodusent
  • Martine Skipperud
    Produksjonsleder
  • Fredrik Fottland
    VFX produsent
  • Jonas Martin Larsen
    VFX
  • Shortcut Oslo
    Etterarbeid
  • Karianne Salicath
    Chief Marketing Officer
  • Jannicke Trine Riise
    Digital Marketing Manager
  • Stian Johansen
    Regissør