Tampen Brenner

Sendt inn av
Anorak
Kunde
Dolly Dimple's
Medieplassering
Facebook
Få en yngre målgruppe fysisk inn i restauranten for å prøve Dolly Dimple’s fantastiske pizza. Try to buy. Denne målgruppen er vanskelige å nå og lever i stor grad sine liv i digitale kanaler. De elsker pizza, men vi ville gjøre Dolly mer synlige for dem ved å bevise, i stedet for å bare påstå, at Dolly er en moderne og nytenkende merkevare. Derfor laget vi en moderne og digital tolkning av den gode gamle barneleken: Tampen Brenner. I spillet, som var en web-app spesiallaget til mobil, kunne de finne og vinne en gratis pizza. Spillet var sentrert rundt din GPS-posisjon. Uansett hvor i Norge du startet spillet, ville en digital pizza bli plassert innenfor et par minutter i gangavstand. Spillerne manøvrerte seg rundt i den ekte verden, mens de fikk hint og tilbakemeldinger fra mobilen. For å få folk til restauranten måtte man gjøre krav på premien sin ved å besøke en Dolly-restaurant, og bytte den virtuelle pizzaen mot en rykende fersk, spiselig og helt ekte Brennheit pizza. Over 20% av våre FB-fans deltok. 45% spilte flere enn én gang. Gjennomsnittlig tid i spillet: 3 minutter og 36 sekunder. Alle 700 pizzaene ble funnet og hentet i restaurant.

Bidragsytere

  • Øistein Markus Holm
    Tekstforfatter
  • Jens Bjørklund
    Art Director
  • Magnus Høgberg Hanse
    Art Director
  • Pål Høyer-Andreassen
    Tekstforfatter
  • Rune Roalsvig
    Konsulent
  • Ellen Sørnes Hilleren
    Prosjektleder
  • Derek Ercolano
    Grafisk Design
  • Edel Drage
    Grafisk Design
  • Man vs. Internet
    Produksjonsbyrå
  • Kasper Amundsen Tuvnes
    Tekstforfatter
  • Erlend Dal Sakshaug
    Annet (må beskrives)