Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Få en yngre målgruppe fysisk inn i restauranten for å prøve Dolly Dimple’s fantastiske pizza. Try to buy. Denne målgruppen er vanskelige å nå og lever i stor grad sine liv i digitale kanaler. De elsker pizza, men vi ville gjøre Dolly mer synlige for dem ved å bevise, i stedet for å bare påstå, at Dolly er en moderne og nytenkende merkevare.
Derfor laget vi en moderne og digital tolkning av den gode gamle barneleken: Tampen Brenner. I spillet, som var en web-app spesiallaget til mobil, kunne de finne og vinne en gratis pizza.
Spillet var sentrert rundt din GPS-posisjon. Uansett hvor i Norge du startet spillet, ville en digital pizza bli plassert innenfor et par minutter i gangavstand. Spillerne manøvrerte seg rundt i den ekte verden, mens de fikk hint og tilbakemeldinger fra mobilen. For å få folk til restauranten måtte man gjøre krav på premien sin ved å besøke en Dolly-restaurant, og bytte den virtuelle pizzaen mot en rykende fersk, spiselig og helt ekte Brennheit pizza.
Over 20% av våre FB-fans deltok.
45% spilte flere enn én gang.
Gjennomsnittlig tid i spillet: 3 minutter og 36 sekunder.
Alle 700 pizzaene ble funnet og så hentet i restaurant.