TAPERSYMFONIEN

Sendt inn av
SMFB
Kunde
VG
Medieplassering
VGTV, facebook
VG er en av hovedsponsorene for landslaget i fotball. Verdien av dette sponsoratet er knyttet tett opp til de sportslige resultatene. Da vi begynte å jobbe med VG var interessen for landslaget på bunn etter en mislykket EM-kvalik og mange tap. Ikke noe å bruke penger på for en sponsor, med andre ord. Vi bestemte oss for å lage en kampanje for å sørge for at Norge vinner. Resultatet ble en "tapersymfoni" som skulle påvirke én konkret målgruppe(landslaget) til å oppnå ett konkret mål/foreta en handling (vinne mot Island) for å umiddelbart øke verdien av sponsoren (VG) sine investeringer. Hvis Norge vinner, øker interessen og blesten rundt laget, som gir større avkastning på sponsoratet.

Bidragsytere

  • Hans Martin Rønneseth
    Annet (må beskrives)
  • Hanan Jahr
    Ansvarlig hos kunde
  • Hans Magne Ekre
    Annet (må beskrives)
  • Anja Palmer Skagestad
    Ansvarlig hos kunde
  • Camilla Grund
    Ansvarlig hos kunde
  • Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • Lasse Polmar
    Konsulent
  • Mexiko Media
    Produksjonsbyrå
  • Jens Bull
    Regissør
  • Arnar Halldorsson
    Annet (må beskrives)
  • Alexander Gjersøe
    Annet (må beskrives)
  • Vjollca Moazzem
    Ansvarlig hos kunde
  • Raymond Enoksen / Dreamscores
    Annet (må beskrives)