Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
"Taushet tar liv" er et årlig samarbeid mellom Krisesentersekretariatet og Likestillings- og diskrimineringsombudet som retter fokus mot partnerdrap.
Hvert eneste år blir mellom fem og ti personer drept av ektefelle, samboer eller kjæreste i Norge. Innsikt viser at i de fleste tilfeller har det vært mye vold i forkant av drapet, og ofte har noen sett, tenkt – ja, kanskje visst – at noe var galt. Så hvordan kunne vi øke oppmerksomheten rundt plikten vi alle har om å varsle? Og hvem skulle vi kommunisere til for å få best effekt?
Vi ville treffe en spisset målgruppe som kanskje var nærmere å redde et liv enn de selv var klar over. Nemlig naboen. For å virkelig hjelpe må man bry seg – man må våge å være den brysomme naboen.
Nabovarsler ble hengt opp på oppslagstavler i oppganger, lagt i postkasser og eksponert på nærbutikker i hele landet.
Lokalt tilpasset annonser på Facebook ble segmentert på ulike nabolag rundt om for å trigge nabofellesskapet.
I tillegg opprettet vi egne Facebook-profiler, i ekte nabokjerring-ånd (døpt etter anagrammer av «Taushet tar liv», så klart) og infiltrerte ulike nabolagsgrupper på Facebook.