Tegneseriekino

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
Gilde
Medieplassering
Butikk // Web
Vår oppgave var å lage en butikkampanje som skulle synliggjøre filmsponsoratet Gilde hadde inngått med Jul i Flåklypa. Målet med kampanjen var å “ta plass i butikk” og skape stopp-effekt, og med det inspirere shopper til å kjøpe produkter fra Gilde. Budskapet måtte være synlig, treffende og fascinerende. Gilde ønsket å skape et eget univers rundt filmen, og dermed være med og bringe liv til lanseringen av den. Sitat fra briefen: ”Det er opp til [byrået] å finne en naturlig link mellom Gilde og den nye filmen, uten at det skal ha et salgspush.” Utfordringer: *Vi kunne ikke kommunisere direkte mot barn *Karakterene fra filmen kunne ikke vises sammen med produkter fra Gilde *Vi kunne ikke promotere filmen direkte *Vi hadde ikke noe spesifikt produkt å selge og dermed ingen egentlig god grunn til å være i butikk Strategi/tilnærming: Vår løsning ble derfor å lage et helt nytt produkt. Noe som kunne vise magien som oppstår, når to folkekjære merkevarer kommer sammen.

Bidragsytere

  • Kristine Nergaard
    Art Director
  • Espen Hornbug
    Art Director
  • Jarle Ring
    Konsulent
  • Jasper Wiese
    Grafisk Design
  • JCP Ignite
    Reklamebyrå
  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Mari Ekkje
    Prosjektleder
  • Atle Egil Larsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Øyedrops
    Produksjonsbyrå
  • Pingbull
    Webutvikling