Telemark

Sendt inn av
Snøhetta Design
Kunde
Telemark Fylkeskommune og Telemarkreiser
Medieplassering
Diverse media og interne kanaler
Oppdraget var å utvikle en felles logo og merkevareplattform for hele fylket. Telemark blir med dette det første fylket i landet som satser på en felles visuell identitet med utgangspunkt i fylkesnavnet. Den nye merkevaren er bygget på konseptet kontrast for å synliggjøre det rike mangfoldet i fylket. Konseptet er kontraster, fordi det sannsynligvis er i Telemark man finner størst variasjon i opplevelser, tilbud og næringsliv i Norge. Man finner skjærgård og skog, historie og innovasjon. All kommunikasjon, bildematerialet og det tekstuelle spiller på disse kontrastene. Vi setter motsetningene opp mot hverandre i en positiv kontekst, og denne positive mangfoldigheten er symbolisert ved den todelte T-en med to forskjellige farger. Samtidig kan hver halvdel kan være fylt med kontrastbilder, farger, eller lokale materialer som glass og kobber. Telemark trengte en logo som vil skille seg ut og kunne brukes av ulike bedrifter og turoperatører for å fremme ulike destinasjoner innenfor Telemark. T’en skiller seg ut, men skal ikke ha en for stor egenidentitet, slik alle aktører kan kombinere uttrykket med sitt eget, som er vanlig innen destinasjonsbranding. Fargepaletten er hentet fra tradisjonelle røde og grønne farger fra bunader i Telemark.

Bidragsytere

  • Moa Nordahl
    Grafisk Design
  • Sofie Platou
    Grafisk Design
  • Mattias Frodlund
    Grafisk Design
  • Greger Nilson
    Grafisk Design
  • Anine Andersson
    Prosjektleder
  • Martin Gran
    Konsulent
  • Hanna Moe
    Grafisk Design
  • Henrik Haugan
    Grafisk Design
  • Marcus Nyberg
    Fotograf
  • Kim Andre Fosslien Ottesen
    Webutvikling