Tell, don't show

Sendt inn av
Atyp AS
Kunde
Mercedes-Benz Norge
I de aller fleste lanseringer av nye bilmodeller er Mercedes-Benz Norge forpliktet til å bruke internasjonale bilder og oversetting av annonsetekster. Men da vi skulle lansere toppmodellen Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC, møtte vi på et nytt og ukjent problem: Det fantes ingen bilder av bilen. Denne typen toppmodeller fra Mercedes selges gjerne ut før de er lansert. Folk legger med andre ord gladelig flere millioner på bordet for en bil de ikke har sett. Løsningen ble derfor å stole fullt og helt på kraften som ligger i modellnavnet, med tilhørende tall og benevnelser. Resultatet ble en dobbeltside med ord som skaper bilder, myntet på de som kjenner og elsker Mercedes- og AMG-merkevaren. For alle andre ble det en annerledes bilreklame, som ga en grunnleggende innføring i resultatet av over 120 års bilhistorie.

Bidragsytere

  • Sindre Veseth Foss
    Art director
  • Eirik Hovland
    Tekstforfatter
  • David Richardson
    Designer
  • Birgitte Christensen
    Strategisk rådgiver
  • Kathrine Hovden
    Prosjektleder