Teorisangboka

35253 a4eae original
Sendt inn av
Hyper
Kunde
Gjensidige
Medieplassering
Spotify, Tidal, Facebook, Instagram, YouTube, PR-event,
Selv om unge mellom 16 og 24 år kun representerer 7% av bilkjøringen, utgjør de hvert år opptil 30% av de som omkommer i trafikken. Disse tallene viser at mange unge ikke har god nok forståelse av hvordan man skal opptre i trafikken. Som Norges største forsikringsselskap har Gjensidige satt seg som mål å få ned antall ulykker blant unge i trafikken gjennom å utvikle enkle og inspirerende tjenester som gjør unge bedre forberedt for livet bak rattet. Vår ide var å lage et alternativ til teoriboka og sammen med Bare Egil Band, Black Debbath, Maroder, Hurra Torpedo og flere andre band fra Norges mest kjente musikkollektiv, Duplex Records, spilte vi verdens eneste album som gjør deg til en bedre sjåfør. Albumet inneholder 12 catchy låter som tar for seg alt fra skilt, rundkjøringer, forbikjøring og mørkekjøring, til det å rygge med henger og den store bulkedagen. For å treffe de unge på deres hjemmebane ble Teorisangboka sluppet på streamingtjenestene Spotify og Tidal, og promotert som et vanlig album i sosiale medier av Gjensidige og artistene selv. Fra Facebook og Instagram delte artistene sine egne skjeve artikler om prosjektet, de ulike coverne og låtene, 4 musikkvideoer og 4 bakomfilmer, samt en nettside hvor man kunne lese mer om prosjektet. I tillegg gjennomførte Duplexartistene konkurranser hvor fansen kunne vinne en old school CD. CD-platen ble designet som et forbudsskilt (hvit plate med rød ring), mens CD-omslaget fikk formen og bruksegenskapene til en refleks. Resultat I en mediehverdag hvor betalt innhold med dårlig merket avsender truer redaksjonell troverdighet, er Teorisangboka et velkomment eksempel på hvordan en kommersiell aktør kan lage originalt innhold som har en langvarig og reell verdi for målgruppen. • De ulike videoene har hatt en organisk spredning på over 200 000 views. • Teorisangboka er Duplex mest fulgte liste på Spotify. • Black Debbath låten 1001, 1002, 1003 kom inn på topp 10 listen til Tidal. • Teorisangboka ble omtalt på NRK, og i flere titalls nettaviser og aviser over hele landet. • Om vi når Duplex sitt mål om 0 trafikkskadde i år 3000 må vi vente i spenning for å se. Se nettside for full presentasjon av alle elementer: http://www.duplexrecords.no/teorisangboka/konkurranser/

Bidragsytere

  • Patrik Syversen (Fredrik Fiction)
    Regissør
  • Markus Tallaksen Halvorsen
    Grafisk Design
  • Dennis Tönnkvist
    Art Director
  • Ola Nielsen
    Tekstforfatter
  • Remi Julebø - Deformat
    Annet (må beskrives)
  • Annelin Fagernes
    Annet (må beskrives)
  • Marte Listhaug
    Prosjektleder
  • Aslag Guttormsgaard
    Annet (må beskrives)
  • Hanne Kopstad
    Prosjektleder
  • Fred Hauge
    Konsulent
  • Gro Grotle
    Ansvarlig hos kunde
  • Trine Weidal
    Konsulent
  • Elin Mariel Dahl
    Ansvarlig hos kunde
  • Egil Hegeberg
    Annet (må beskrives)
  • Elisabeth Lid
    Ansvarlig hos kunde
  • Christine Bakken
    Annet (må beskrives)
  • Phonofile
    Annet (må beskrives)
  • Markus Kjeldsen
    Annet (må beskrives)
  • Vizeum
    Annet (må beskrives)
  • Knut Ole Mathisen
    Grafisk Design
  • Stian Lyberg
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Haukland
    Art Director
  • Mads Frantzen
    Grafisk Design
  • Eivind Stoud Platou
    Annet (må beskrives)
  • Lars Lønning
    Annet (må beskrives)
  • Kim Taanevig
    Art Director
  • Fredrik Pryser - Fredrik Fiction
    Producer
  • Frank Nystuen
    Tekstforfatter