TGI Pridays

Sendt inn av
We Are Live
Kunde
TGI Fridays
Medieplassering
Live event, sosiale medier
TGI Fridays i Norge har, av ulike grunner, slitt med omdømme og synkende besøkstall. Vi måtte igangsette tiltak som skulle få målgruppen til å føle noe for Fridays igjen. TGI Fridays har en lang og inkluderende historie. De består av mer enn 900 restauranter i 60 land og det jobber i dag over 100 nasjonaliteter i restaurantene rundt om i verden. Mangfold er godt forankret i Fridays og har vært det helt siden oppstarten starten på 1960-tallet. Fridays skal være et sted for alle – dette gjelder både kunder og ansatte. For å understreke dette, inngikk vi i 2017 et langsiktig samarbeid med Oslo Pride. Som en del av samarbeidet gjorde vi en liten, men stor forvandling: vi transformerte TGI Fridays til TGI Pridays. Vi endret de ikoniske røde og hvite stripene til pride-fargene og omprofilerte alle Oslo-restaurantene for å proklamere vår kjærlighet til mangfold og Oslo Pride. I tillegg til å endre navn og profilering, fjernet vi alle skilter på toalettene og erstattet disse med kjønnsnøytrale skilter. Vi lanserte også en limited edition-shake, The Pridays Shake, hvor inntektene gikk uavkortet til organisasjonen FRI. Resultater: 28 % løft i brandtracker på "my favorite place" (2016 til 2017) 37 % løft i brandtracker på "i would warmly recommend" (2016 til 2017) 444 546 i organisk reach på poster i sosiale medier

Bidragsytere

  • Simen Frogner
    Annet (må beskrives)
  • Mariann Lunde
    Annet (må beskrives)
  • Herman Mueller Stormyr
    Konsulent
  • Hans Jørgen Wærner
    Grafisk Design
  • Andrea Csak
    Prosjektleder
  • Carl Henrik Kleiberg
    Annet (må beskrives)
  • Lars G. Lindø
    Ansvarlig hos kunde
  • Kjersti Ringholm Ulstein
    Ansvarlig hos kunde
  • Expect Films
    Produksjonsbyrå
  • Fredrik Bjørn
    Annet (må beskrives)