The Beer Harmony

Sendt inn av
Westerdals Oslo ACT
Kunde
Budweiser
Medalje
Gullblyanten 2021
Sølv, Student Kommunikasjon
Budweiser har de siste tiårene hatt en stødig nedgang i salg. Men forrige sommer så de plutselig en vekst. I ettertid oppdaget de at det hovedsakelig var aldersgruppen som alltid har drukket Budweiser, altså de over 45, som stod for denne plutselig veksten. Hva skjer med de unge? Hvorfor drikker ikke de Buds? Derfor etterspurte Budweiser ideer som kunne fremme ølen deres og rekruttere unge (21-34). <br /><br />Research banet vei til en interessant innsikt. Kun 10% av målgruppen kan spille et instrument, men 85% skulle ønske de kunne det. Ok, hva har det med Budweiser å gjøre?<br /><br />De fleste er nok allerede kjent med hva som skjer om du blåser på en flaske. Det kommer lyd! Når du blåser settes luftmolekyler inne i flasken i bevegelse og de begynner å vibrere, noe som resulterer i lyd. Avhengig av væskenivået kan du både få lyse og mørke toner. Du kan faktisk få helt stemte toner ved bestemte nivåer òg!<br /><br />Ved å bruke denne kunnskapen kan vi gjøre Budweiser til et lett-å-lære instrument. Løsningen metter målgruppens sult etter å lære et instrument uten at de trenger å betale for dyre undervisningstimer eller utstyr. Alt de trenger er en pakke med Buds.

Bidragsytere

  • Jakob August Andresen
    Tekstforfatter
  • Trym Bjor Aasheim
    Art Director