The Breathing Wall Project

V KBON Nj J Ferdig vegg2
V KBON Nj J Bring Case Key Tekst
V KBON Nj J POST0041 Bring veggmaleri
Sendt inn av
T/A POL AS
Kunde
Bring
Bring har som mål å være utslippsfrie innen 2025, med en ønsket posisjon i markedet som «det grønne valget». Målet skal nås gjennom handling - investeringer og endringer i egen organisasjon. Derfor er det ikke et alternativ å kjøpe seg grønne gjennom klimakvoter.<br /><br />Bring er en Nordisk organisasjon som jobber med tiltak i alle tre markeder, og i Sverige ligger man etter Norge i kjennskap og kunnskap. Siden Bring leverer helt utslippsfritt i alle de største skandinaviske byene, ønsket de å fortelle at det å velge Bring i seg selv er et grønt valg - med Stockholm som scene. Oppgaven skulle løses i tråd med kampanjebudskapet «Det er summen av alt som betyr noe». <br /><br />Det er lett å prate om klimaet. Det gjør alle for tiden. Men å faktisk gjøre noe for klimaet har mer effekt. For markedsføringen av klimatiltak er sjeldent klimanøytrale. Så ved å la nye klimaløsninger bli selve kommunikasjonen setter vi handling foran ord.<br /> <br />Vår idé var lage en utendørsløsning som renset byluft ved å absorbere Co2, samtidig som den fortalte budskapet. Formålet var at kommunikasjon i seg selv var et aktivt bidrag for å gjøre Stockholm til en renere by. Løsningen ble «The Breathing Wall Project».

Bidragsytere

  • Marius Hanstad
    Tekstforfatter
  • Mads Bergstrøm
    Art Director
  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Pia Lystad
    Designer
  • Thorbjørn Ruud
    Illustratør
  • Gustav Wallin
    Produksjon
  • Lennart Claesson
    Produksjon
  • Jakob Johansson
    Film/Foto
  • Even Suseg
    Klipp/etterarbeid
  • Thomas Flått
    Klipp/etterarbeid
  • Mads Brodin
    Musikk.
  • Gisela Björkgren
    Kunde
  • Monica Solberg
    Kunde
  • Nina Danielson
    Kunde