The Coffee Controller

Sendt inn av
DIST Creative
Kunde
7-Eleven
Medieplassering
Bannere på VG og Dagbladet (kun i 2 uker), samt i egne kanaler
Ekstern url
http://711qr.no/case/
Det er ikke mange som vet at 7-Eleven sin Caffé Rosso i sin tid ble utviklet av verdens beste barista, Tim Wendelboe. -Fordi 7-Eleven ikke har lov til å fortelle om det. Samtidig har Deli de Luca og Narvesen satset hardt på kaffe, slik at konkurransen i kioskmarkedet er sterkere enn noen gang. Salget av Caffè Rosso har derfor vært sterkt nedadgående de siste årene. Vår oppgave var ganske enkelt å sørge for at det gikk opp igjen. Selv om Caffé Rosso vant en MMI blindtest mot svart kaffe fra Stockfleths og Kaffebrenneriet, var problemet på langt nær løst. Vi fant nemlig ut at 7-Eleven hadde et enda større problem; De leverte veldig ujevn kvalitet fra kiosk til kiosk. Kaffemaskinene ble ikke vasket eller justert ofte nok og bønnene ble liggende for lenge til de mistet all smak. Sagt på en annen måte; De ansatte tok ikke kaffen på alvor, noe som førte til at den fra tid til annen smakte dårligere enn den fortjente.

Bidragsytere

  • Bespoke
    Grafisk Design
  • Bespoke
    Annet (må beskrives)
  • Eldar Skylstad
    Konsulent
  • Apphuset
    Annet (må beskrives)
  • Liquid Barcodes
    Annet (må beskrives)
  • Animasjonsdepartementet
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Sørensen & Finn Knudsen
    Kreativ leder
  • Kristina Schaatun (Isobar)
    Prosjektleder
  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Notch
    Webutvikling
  • Petter Gulli
    Annet (må beskrives)
  • Jan Yngve Holen, Linn Marthinsen og Lene Larød
    Ansvarlig hos kunde
  • Finn Knudsen
    Annet (må beskrives)
  • DIST Creative
    Reklamebyrå
  • Petter Gulli
    Planner