The Domino Effect

24832 b2207 original
24841 a1ac0 original
24847 188a8 original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
WWL Logistics
Medieplassering
Lagt på hjemmeside August 2015
WWL organiserer forflytning av alt fra gravemaskiner til Maserati personbiler. Leveranseområdet starter så fort et produkt forlater samlebåndet, og ender ofte opp hos en sluttbruker på andre siden av kloden. Oppgaven var å lage en forklarende film som skulle brukes av WWL som et salgsverktøy i møter og i direkte kontakt med nye og eksisterende oppdragsgivere. Filmen skulle formidle hele den omfattende leveransebredden. Når man ikke kan velge innholdet i historien som skal fortelles, og innholdet omfatter alle leddene i en meget lang verdikjede, må man tenke praktisk. For å unngå en uhåndterbar kontinuerlig historie, ble filmen delt opp i episoder. Ved å lage tydelige avsnitt med egen grafikk, skapte vi tydelige stoppe-plasser for diskusjon med kundene etter hvert enkelt leveranseområde. WWL logistics er en premium leverandør i logistikkmarkedet. Det var en uttalt ambisjon å avspeile denne kvalitetsstandarden i filmenes uttrykk. Denne bransjen er heller ikke bortskjemt når det gjelder spennende utrykks-former. Nesten all kommunikasjon i logistikk-bransjen, ser ut til å være laget for folk som har det som en del av jobben å forholde seg til uinspirert reklame. To versjoner av fortellingen ble ferdigstilt. En "kort" versjon uten voice, og den komplette belysningen, en 9-minutters kortfilm, av logistikkutfordringer i dagens marked. Den korte versjonen er tenkt brukt under messer og til åpningen av større møter eller konferanser. Hvis ikke juryen har anledning til å se hele filmen på 9 minutter, oppfordrer vi juryen til å se bruddstykker for en bedre forståelse av prosjektet.

Bidragsytere

  • Morten Varhaug
    Art Director
  • Atle Skageng
    Tekstforfatter
  • Birgitte Angelil
    Konsulent
  • Merete D. Land
    Prosjektleder
  • Kavar Singh
    Regissør
  • Motion Blur
    Produksjonsbyrå