The Full Circle

10132 bd478 original
Sendt inn av
Jason/Charlotte
Kunde
Selvpromo
Utfordring. Utvikle en selvpromoterende viral rettet mot reklamebransjen. Løsning. Reklamefolk elsker smarte løsninger, innovasjon og ikke minst Apple produkter. Vi utnyttet den emosjonelle tilknytningen til merkevaren Apple og utviklet et smart, innovativt og nyttig konsept. Vi designet et produkt enhver Apple entusiast kan bygge selv, deretter laget vi en underholdende stop-motion film for å vise prosessen. Ved bruk av LEGO designet vi en 1:1 versjon av den originale 1984 Apple Macintosh. Den ble modernisert slik at du kan bruke den som en docking-stasjon for iPad. Perfekt for å lese, se på film, spille og et unikt objekt å ha på pulten. Tittelen "The full circle" refererer til kombinasjonen av Apple's fortid og nåtid. Som selvpromo viser dette vår interesse for teknologi, håndverk, sosiale medier og kreativitet. Resultat. Filmen ble spredd via sosiale medier og tok umiddelbart av. Vi ble skrevet om av de største reklame-, teknologi- og design-bloggene (DesignMilk, Gizimodo, PSFK, Design Taxi, Fast Company, Cult of Mac, Huffington Post, Designboom etc.), noe som resulterte i en Twitter reach over 21 millioner mennesker. Innen den neste uken ble filmen featured i TIME magazine og fikk eget innslag på Amerikas mest populære morgen show "Good Morning America". Bilder av produktet spredte seg over Instagram, Facebook og Pinterest.

Bidragsytere

  • Jason Kinsella
    Kreativ leder
  • Charlotte Bakken
    Art Director