The Human App

5338 a7a75 original
Sendt inn av
Trigger Oslo AS
Kunde
djuice
Medieplassering
Vi hadde ikke penger til betalt annonsering, så vi engasjerte kun gjennom fortjente medier, og djuice sine egne kanaler.
djuice lanserte sitt nye ”all in 1”-abonnement for unge voksne. Ved å kombinere en topp mobiltelefon og et gunstig abonnement skulle djuice være mobiloperatøren som tilbyr alt du trenger til mobiltelefonen. For å bevise at djuice virkelig tilbyr all-in-1 på telefonen skapte vi verdens første menneskelige mobilapplikasjon: The Human App. Applikasjonen forente menneskelig kreativitet og løsningsevne med teknologiens uante muligheter. The Human App skal kort sagt hjelpe deg med alt du trenger via mobilen. Vi involverte målgruppen i utviklingen av The Human App og søkte etter den perfekte menneskelige bestandelen gjennom en sommerjobbannonse. Responsen var overveldende. Over 700 søkte og 70 laget videoer av seg selv der de tolket rollen som The Human App. Vi publiserte filmene på nett, og de ble sett av over 70.000 mennesker på under en uke. Gjennom blogg og mobilapplikasjon lot vi brukerne skrive inn oppdrag som de trengte hjelp fra The Human App for å løse. Vi brukte live-overføring, GPS-teknologi og et filmteam slik at man alltid kunne følge The Human Apps bevegelser og se høydepunkter fra oppdragene. Strategien var å hjelpe flest mulig, samtidig som vi underholdt resten av målgruppen. djuice hadde en salgsøkning i kampanjeperioden på 29 prosent. 1 av 3 i målgruppen kjenner til The Human App fra djuice. 160.000 unike besøkende på kampanjesiden (målgruppen totalt består av 600.000 personer). Over 100.000 likes på Facebook. 2. plass på topplisten for gratis underholdning på Appstore. Over 100 medieoppslag i norske og internasjonale medier. djuice fikk over 3000 nye følgere på Facebook.

Bidragsytere

  • Markus Eckbo Endresen
    Prosjektleder
  • Preben Carlsen
    Konsulent
  • June Paulsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Gro Anita Breie
    Ansvarlig hos kunde
  • Lars Hafstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Håkon Fretheim, Saatchi&Saatchi
    Produksjonsbyrå
  • Rune Sandnes, Saatchi&Saatchi
    Webutvikling
  • Eiliv Gunleiksrud, Saatchi&Saatchi
    Webdesign
  • Almir Busevac, Saatchi&Saatchi
    Webutvikling
  • Tor Lie
    Fotograf
  • Terje Baardseth, Eventpartner
    Annet (må beskrives)