The Local

27082 b0ef2 original
Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Eurest AS (Compass Group)
Bakgrunn: Det ble utlyst en konkurranse om å drifte et helt nytt matkonsept tilknyttet kontorbygget Fornebuporten og for lokalsamfunnet på Fornebu og Snarøya. Konkurransen vant vi i samarbeid med Compas Group (kantineleverandør). Oppgave: Utvikle et sterkt og ektefølt matkonsept, med et unikt design og navn, kombinert med profesjonell og effektiv, implementering og drift. Vi satt oss som mål å finne balansen mellom et brukersentrert og et kommersielt levedyktig forretningskonsept, en tydelig idé som lar seg implementere gjennom identitet, interiør, produkt, kommunikasjon og opplevelse. Løsning Strategien bak The Local ­ skape en lokal møteplass med historie og personlighet. I en globalisert og masseprodusert verden, ønsker vi tilhørighet, opprinnelse og håndverk. Dette er kjernen i opplevelsen på The Local. I motsetning til strømlinjeformete og uniforme rom i omgivelsen på Fornebuporten, handler opplevelsen i The Local om intimitet, materialitet og lokal opprinnelse ­ råvarer og matvarer. Logoprogrammet, som er bærende i den visuelle identiteten, er inspirert av urbane gateskilt som la grunnlag for et navnesystem for de ulike tilbudene under The Local: The Local Oven, The Local Kitchen og The Local Bar. Gjennom Local Moments (foto), visualiseres en lokal møteplass som tilfører en historiefortellende dimensjon; nære øyeblikk, hverdagsglimt, her og nå, rett på. Velkommen til The local.

Bidragsytere

  • Alexandra Schou Salbu
    Grafisk Design
  • Rikke Hatlo
    Grafisk Design
  • Thomas Kjellberg
    Grafisk Design
  • Simen Grankel
    Konsulent
  • Morten Kristiansen, Dinamo/Maverick
    Konsulent
  • Axel Hartvig-Larsen, Dinamo/Maverick
    Kreativ leder
  • Runa Klock
    Annet (må beskrives)
  • Marte Frøystad
    Annet (må beskrives)
  • Zinc interiørarkitekter
    Annet (må beskrives)