The Logo Donation Project

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
JCP Nordic
Medieplassering
1 Facebook video annonse
Medalje
Gullblyanten 2017
Bronse, PR
Da JCP Nordic i fjor fikk ny visuell identitet, var vi nødt til å fortelle både kunder, potensielle kunder og kommunikasjonsbransjen for øvrig om det. Men det å fange oppmerksomheten til den kanskje mest kresne bransjen av dem alle, kommunikasjonsbransjen, er i seg selv utfordrende. Spesielt når budskapet er noe så kjedelig som at JCP Nordic har fått en ny visuell identitet. Hvordan kunne vi få frem et så ordinært budskap om vår nye identitet på en ny og interessant måte? Gjennom gis-bort-annonser på FINN.no og lignende sider globalt, la vi ut vår gamle visuelle identitet, samt en hel del stash med vår gamle logo på. Etter 400 forespørsler fra 20 forskjellige land falt valget til slutt på Iulian og hans lite synlig bilvask i Romania. Vi nådde langt flere enn vi hadde drømt om med budskapet vårt, uten i det hele tatt å vise frem, eller snakke om vår nye visuelle identitet. Filmen om prosjektet endte med over 700 000 views på Facebook alene og det ble skrevet artikler i over 20 land, hvorav adweek.com var den største.

Bidragsytere

  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Erik G. Lysø
    Annet (må beskrives)
  • Christian Aune
    Annet (må beskrives)
  • Birgitte Christensen
    Annet (må beskrives)
  • Angelica Askvik
    Art Director
  • Julie Iversen
    Prosjektleder
  • Martin Pira
    Annet (må beskrives)
  • Thuy My Do Thi
    Annet (må beskrives)
  • Lena Britt Fredrickson
    Fotograf
  • Øystein Tynning
    Ansvarlig hos kunde
  • Kandidat
    Annet (må beskrives)
  • Frederic Esnault
    Regissør
  • Richard Patterson
    Producer