The New Chicken Dance

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
MENY
Medieplassering
Bannere, YouTube, Facebook
Utfordringen Som en konsekvens av flere kontroverser i media knyttet til antibiotika i kyllingproduksjon, sank kyllingsalget i hele dagligvarebransjen. Oppgaven vår var å introdusere en ny og bedre kylling, uten å bruke tekniske beskrivelser om antibiotika som ville ha bidratt til ytterligere skepsis. Innsikten Kyllingsalget sank, ikke fordi folk ikke lenger hadde lyst på kylling, men fordi de bekymret seg for om det er bra for dem. Vi ville gi folk kyllingen tilbake. Oppgaven var å ta noe som var svært familiært å sette det i en ny og engasjerende sammenheng. Jobben For å understreke at MENYs kylling var blitt bedre, bestemte vi oss for å lage en ny og bedre versjon av en annen klassiker, nemlig kyllingdansen. For å pusse støv av 80-talls fenomenet fikk vi med oss musikkvideo regissør Ray Kay, musikkprodusent Sigve Bull og koreograf Chuck Maldonado med på laget. Resultatet ble en musikkvideo hvor 2015-versjonen av dansen og låten ble avdekket. Resultatene Den nye Kyllingdansen fikk svært raskt stor oppmerksomhet på nett. Filmen fikk 1,6 millioner views på fire dager. Folks forventning til at Meny hadde lansert en ny og bedre kylling var voldsom – dette resulterte i om lag 20% økning i salg av kylling.

Bidragsytere

  • May Linn Michaelsen
    Art Director
  • Melissa Kristiansen
    Art Director
  • Kjetill Nybø
    Art Director
  • Anders Holm
    Tekstforfatter
  • Haakon Dahl
    Konsulent
  • Therese Røkke
    Prosjektleder
  • Lise Marie Mørkved
    Producer
  • Mats Abrahamsen
    Annet (må beskrives)