The PDF Brand Guideline is Dead

Sendt inn av
Brandpad
Kunde
Brandpad
Brandpad er en tjeneste for digitale brand guidelines. De konkurrerer fortsatt med den statiske PDF'en. For å fortelle hvor utdatert dette formatet er, følger denne kampanjen en PDF fra sykesengen og hele dødsløpet frem til himmelen. Målgruppen var i første rekke designere (som kan være både en drøm og et mareritt å designe for), men også alle ledd i kreative byråer og deres kunder. En satirisk, original kampanje som ikke bare promoterer Brandpad, men snakker på vegne av hele kategorien 'systemer for digitale brand guidelines'. Etter lansering, fikk Brandpad tusenvis av nye brukere, følgere og relevante ambassadører som videredelte motivene. Respektert og godt tatt i mot av Brandpad's konkurrenter, ble det også en inngang for en 'underdog' til å bli sett på som noe større. Gjennom analyseverktøy ble det presentert et solid økonomisk resultat fra kunden selv (som trengte godt med innsalg før vi fikk idéen godkjent). Et bevis på at litt kreativitet, håndverk og overskudd lønner seg. For å løfte en sprø idé, ønsket vi å gi mye kjærlighet i utførelsen. Design, animasjon og lydbildet utgjør en helhet som kunne fange oppmerksomheten til målgruppen, uten salgsplakater og prisbomber. Vi føler kampanjen har uttrykksform som visualiserer 'død' på en delikat og kulturelt nøytral måte. Resultatet fikk en ren kvalitet, som kan resonnere godt hos publikum, uavhengig av bakgrunn.

Bidragsytere

  • Brandpad, Bendik Ramm og Nicklas Haslestad
    Konsept og design