Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
I 2022 var det 50 år siden avkriminaliseringen av homofili i Norge. Som Norges største kommersielle TV-kanal ville TV2 bli med på feiringen av jubileet. I løpet av de siste årene har flere og flere kommersielle merkevarer begynt å vise sin støtte for Pride. Spesielt merkevarer med en yngre demografi, hvor holdningen til LGBTQIA+-miljøet stort sett er positiv. TV2 derimot har en bred målgruppe, der den eldre målgruppen er fremtredende. Ved å gjøre den redaksjonelle værmeldingen til en feiring av Pride, nådde vi et viktig publikum langt utover bare yngre LHBTQIA+-supportere.
Lørdag 22. juni (starten av Pride) overrasket TV2 seerne sine med et helt nytt værsymbol. I den redaksjonelle værmeldingen rett etter 21-nyhetene kunne de stolt melde om at det ville dukke opp store mengder regnbuer over hele landet den kommende uken.