The Restaurant Inspired by Volvo XC40

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
Volvo
Medieplassering
Facebook, Instagram, YT og progr. banners
Volvo XC40 – den kompakte SUVen designet for å forenkle bylivet. En helt ny type Volvo for en ny, yngre målgruppe. Før lanseringen av Volvo XC40 ville vi lage en opplevelse som representerte historien bak bilen – håndverk, design, kultur og det urbane. Vi valgte å fokusere på norsk matkultur. Håndverket som ligger bak å skape en velkomponert rett drar paralleller til håndverket og designet bak Volvo XC40. Derfor, for første gang i historien, bestemte vi oss for å åpne ”The Restaurant Inspired by the Volvo XC40”. Vi utfordret mesterkokk Tom Victor Gausdal til å komponere unike retter inspirert av håndverket, designet og den urbane livsstilen Volvo XC40 representerer, og åpnet en restaurant fire dager i Oslo. En serie i tre avsnitt med Tom Victor og Volvos sjefsdesigner Connie Ewe Blomme, tok oss gjennom en parallell historie i utviklingen av bilen og rettene til restauranten. Gjennom videoinnholdet ble publikum ledet inn på en bookingside der de fikk muligheten til ta del i denne unike Volvo-opplevelsen.

Bidragsytere

  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Birgitte Christensen
    Annet (må beskrives)
  • Christian Aune
    Annet (må beskrives)
  • Erik G. Lysø
    Annet (må beskrives)
  • Manuela Pacheco
    Grafisk Design
  • Christian Alfsen
    Annet (må beskrives)
  • Jarle Ring
    Konsulent
  • Martin Pira
    Annet (må beskrives)
  • Rubicon
    Produksjonsbyrå
  • Simen Schulerud Tønnesson
    Regissør
  • Andreas Øyvåg
    Producer
  • Hocus Focus
    Annet (må beskrives)
  • Tine Jensen
    Annet (må beskrives)
  • Andreas Tveter
    Annet (må beskrives)
  • Lars Ravndal
    Annet (må beskrives)
  • Nina V. Hove
    Prosjektleder