The Saviour

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Arbeidstilsynet/Treparts bransjeprogram Uteliv
Medieplassering
Trykksaker, SoMe, lansering, event, PR
The Saviour er ikke mer enn et fancy glass vann. Det spesielle med den, som med mange drinker og cocktails, er historien bak og budskapet den serveres sammen med: «Velkommen til oss. Vi ønsker alle gjester og ansatte en fantastisk kveld. Sammen mot seksuell trakassering.» Som alle nå vet skjer seksuell trakassering i alle bransjer. Men ansatte i utelivsbransjen er spesielt utsatt. The Saviour ga utestedene en mulighet til å gi gjester et signal om at de har nulltoleranse for seksuell trakassering – uten å ødelegge den gode stemningen. Samtidig, og like viktig, var rollen drinken fikk som en slags «Trojansk hest». For drinken skapte også en anledning for ledelsen og ansatte på utestedene til å snakke sammen om hva seksuell trakassering er, hva man ikke skal akseptere når man er på jobb, og hva man gjør hvis det skjer. Lanseringen ble dekket av riks- og bransjemedier som NRK, TV2, Dagbladet, Morgenbladet, Aperitif og Horecanytt, og nådde ut til over 3 millioner nordmenn. Bak kampanjen står et samlet norsk arbeidsliv. Men kampanjen er usignert fordi man ønsket at utestedene skulle ta materiellet i bruk og gjøre initiativet til sitt eget. Saken er uansett langt viktigere enn hvem som står bak.

Bidragsytere

  • Robin Willis
    Grafisk Design
  • Nathalie Hermier
    Annet (må beskrives)
  • Gro Synnøve Færevåg
    Ansvarlig hos kunde
  • Sarah Willoch
    Grafisk Design
  • Stian Broch
    Fotograf
  • Jesper Høst
    Annet (må beskrives)
  • Anne Maurseth
    Annet (må beskrives)
  • Trygve A. Tønnessen
    Tekstforfatter
  • Ole Henrik Stubberud
    Art Director
  • Geiro Harnes
    Konsulent
  • Celine Gran
    Konsulent
  • Lena Ryde Nord
    Prosjektleder