The Saviour

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Arbeidstilsynet/Treparts bransjeprogram Uteliv
Medieplassering
Trykksaker, SoMe, lansering, event, PR
The Saviour er ikke mer enn et fancy glass vann. Det spesielle med den, som med mange drinker og cocktails, er historien bak og budskapet den serveres sammen med. Med to av landets beste bartendere med på laget skapte vi seks unike drinker ut av vann fra springen. Hver og én av disse fikk et særegent tema gjennom garnityr og ingredienser, og ble portrettert, stylet og fotografert til å være en opplevelse i seg selv. The Saviour ga utestedene en mulighet til å gi gjester et signal om at de har nulltoleranse for seksuell trakassering – uten å ødelegge den gode stemningen. Samtidig, og like viktig, var rollen drinken fikk som en slags «Trojansk hest». For drinken skapte også en anledning for ledelsen og ansatte på utestedene til å snakke om temaet, og hva man gjør hvis det skjer. Bak kampanjen står et samlet norsk arbeidsliv. Men kampanjen er usignert fordi man ønsket at utestedene skulle ta materiellet i bruk og gjøre initiativet til sitt eget. Saken er uansett langt viktigere enn hvem som står bak.

Bidragsytere

  • Robin Willis
    Grafisk Design
  • Celine Gran
    Konsulent
  • Trygve A. Tønnessen
    Tekstforfatter
  • Lena Ryde Nord
    Prosjektleder
  • Ole Henrik Stubberud
    Art Director
  • Nathalie Hermier
    Annet (må beskrives)
  • Gro Synnøve Færevåg
    Ansvarlig hos kunde
  • Sarah Willoch
    Grafisk Design
  • Stian Broch
    Fotograf
  • Geiro Harnes
    Konsulent
  • Jesper Høst
    Annet (må beskrives)
  • Anne Maurseth
    Annet (må beskrives)