The Skip Ad Elevator Pitch

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Freia
Medieplassering
YouTube
Toppris er en av mange gode Freia-sjokolader. Aller best er er den når du føler deg litt genial, og ønsker å belønne deg selv med noe som smaker bedre enn havreflarn. For å styrke posisjonen til Toppris som den mest geniale sjokoladen i Norge, bestemte vi oss for å utfordre et knippe ekte oppfinnere til å pitche sin nyeste oppfinnelse i hver sin YouTube-preroll. Jo færre som skippet oppfinneren, jo mer poeng ble det på vedkommende (1 sekund = 1 poeng). Filmsettet ble spesialbygget for være tilpasset brukeropplevelsen til YouTube, og designet som en type gameshow som foregikk inni YouTube-prerollen. Etter at oppfinneren var introdusert, ble reklamen «skipable» og samtidig skiftet hele settet karakter ved hjelp av et genialt skinnesystem styrt på manuelt vis. Et spesiallaget Skip ad skilt utskåret i tre, hjalp til med å minne seeren på at man var en aktiv part i den konkurransen som pågikk inne i pre-rollen. At det var mulig å skippe vekk pitchen når man ikke syntes innholdet holdt mål. NB: Alle oppfinnere fikk like mange visninger. Vinneren, Alex Bakke, ble belønnet med et stipend på 10 000,- kroner, noe som ble offentliggjort på Freias facebooksider i etterkant av kampanjen.

Bidragsytere

  • Christian Hygen
    Tekstforfatter
  • Per Erik Jarl
    Art Director
  • Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Francesca Miani
    Grafisk Design
  • Karoline Pedersen
    Annet (må beskrives)
  • Maren Gjerdrum Haugen
    Annet (må beskrives)
  • Mikkel Alex Såghus
    Annet (må beskrives)
  • Sjur Solheim
    Annet (må beskrives)
  • Stian Korntveed Ruud
    Annet (må beskrives)
  • Line Smedstad
    Annet (må beskrives)
  • Mia Jacobsen
    Annet (må beskrives)
  • Mannaïc Mathelier
    Ansvarlig hos kunde
  • Katrine Lauritzen
    Ansvarlig hos kunde
  • Filmdepartementet
    Produksjonsbyrå
  • John Christian Færner Apalnes
    Regissør