The Snapchat Pitch

Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
DDB Oslo
Medieplassering
Kun egne kanaler og viral spredning
DDB Oslo oppfattes av mange som et traust og kjedelig reklamebyrå. Så hvordan kunne vi få flinke, unge kreatører både i Norge og utlandet til å få øynene opp for et byrå som for det meste har laget reklame i tradisjonelle medier? Løsningen ble å lage en rekrutteringskampanje som skal markedsføre DDB Oslo sitt nye kreative og digitale fokus overfor kreative team og reklamestudenter over hele verden. Kampanjen gikk på lufta 22.1 og når dette skrives har vi allerede mottatt over 300 ”søknader” – altså 100 flere enn i casefilmen. NB! Hvis dere vil se ”The 10 second pitch of the Snapchat Pitch” så er den også lastet opp. Og besøk veldig gjerne facebook siden også.

Bidragsytere

  • Eirik Sørensen & Finn Knudsen
    Kreativ leder
  • Cyril Boije
    Byråproducer
  • Per Øyvind Weum
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Sørensen
    Art Director
  • Andreas Rustad
    Annet (må beskrives)
  • Finn Knudsen
    Art Director
  • Carina Llado
    Prosjektleder
  • Even Moseng
    Art Director
  • Venke Lund
    Prosjektleder
  • Petter Gulli
    Tekstforfatter
  • Eirik Sørensen
    Tekstforfatter
  • DDB Oslo
    Reklamebyrå
  • Finn Knudsen
    Tekstforfatter
  • Anniken Hallan
    Prosjektleder
  • Sondre Hårstad
    Illustrasjon
  • Sondre Hårstad
    Grafisk Design
  • Torstein Raabye Haugen
    Webdesign